De servicedesk-IM is het centrale aanspreekpunt voor informatiemanagement en functioneel beheer waar alle (operationele) gebruikersvragen en meldingen worden ontvangen. Daar worden zij vertaald in concrete afhandelingactiviteiten en eventueel doorgezet naar onderdelen van de achterliggende organisatie, de back office.
In de training wordt de opzet, implementatie en beheer van een servicedesk-IM voor informatiemanagement en functioneel beheer besproken. Je leert om te gaan met het inrichten of verbeteren van een centraal meldpunt voor informatiemanagementvragen en meldingen. Er wordt ingegaan op aanpak, structuur, werkwijzen, taakopvattingen, procedures, taakverdeling, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en kwaliteit en kwantiteit van personele inzet.
Kenmerkend voor de training is dat vanuit klantgericht werken concrete handvatten worden aangereikt voor de inrichting van een servicedesk-IM. Met behulp van casuïstiek leer je hoe de theorie daadwerkelijk kan worden ingezet om te om komen tot een klantgerichte werkwijze binnen jouw afdeling.
Vragen die in de training worden beantwoord worden, zijn:
Leerdoelen
Voor wie bestemd?
De eendaagse training is gericht op leidinggevenden, (beleids)adviseurs, projectleiders, adviseurs informatiemanagement en functioneel beheerders die betrokken zijn bij de opzet, inrichting en leiding van een Single Point of Contact Informatiemanagement (een IM servicedesk) binnen informatiemanagement en functioneel beheer.
Cursusmateriaal
Bij de training is inbegrepen het boek: Universal servicedesk, implementing, controlling and improving service delivery, en de (Nederlandstalige) sheets. De training wordt verzorgd in het Nederlands.
Trainers
De training wordt verzorgd door Maaike van Putten, Léon-Paul de Rouw en Jasper Maas. Met hun praktijk ervaring krijg je als cursist een optimale combinatie van theorie en praktijk.
In-company
Deze training is ook als in-company waarbij de oefeningen en voorbeelden kunnen worden aangepast aan de eigen praktijk. De training kan zowel in het Nederlands als Engels worden verzorgd. Neem contact op voor meer informatie.
Kosten, tijden
Er is maximaal plaats voor 12 deelnemers. De kosten voor deze dag zijn: €725,- (ex btw).
Category | Business Information Management |
Tags | |
Experience Level | Beginner |